נפתלי בנט עושה סדר: "400,000 חרדים כן לומדים ליב"ה"

    זהו. זו האמת. בפעם הבאה שפוליטיקאי צועק: "איך הממשלה הפסיקה לימודי ליבה של החרדים" תדעו לספר לו את המציאות כי אולי הוא לא כל כך מעודכן
    איתי גדסי 4 Comment on נפתלי בנט עושה סדר: "400,000 חרדים כן לומדים ליב"ה"

    שר החינוך נפתלי בנט החליט לעשות סדר ● 400,000 כבר לומדים מתמטיקה/אנגלית – המשימה שלי היא אדירה: להעלות את הרמה. ל-5 יחידות. הייתה כאן כזו מהומה ענקית על לא דבר

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    זהו. זו האמת. בפעם הבאה שפוליטיקאי צועק: "איך הממשלה הפסיקה לימודי ליבה של החרדים" תדעו לספר לו את המציאות כי אולי הוא לא כל כך מעודכן
    19:02
    21.05.24
    צבי טסלר No Comments on החשד להונאה בבסדנו; "אסור להציע סטרטאפים למשקיעים קטנים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    שר החינוך נפתלי בנט החליט להגיב היום לנושא לימוד הליב"ה במגזר החרדי, לאחר שקיבל ביקורות רבות בתקשורת הכללית על כך שתמך בחוק הליבה.

    בפוסט שפרסם כתב בנט תחת הכותרת כל האמת על "ביטול לימוד ליבה של החרדים" – הפוסט שיעשה לכם סדר ב 2 דקות.

    "נכון שעד לפני מספר ימים התלמידים החרדים למדו מתמטיקה ואנגלית בזכות "חוק הליבה", ועכשיו הממשלה ביטלה את החוק, ומאות אלפי חרדים מעתה יפסיקו ללמוד? לא ולא.

    "הנה האמת: יש כ440,000 תלמידים חרדים.  כ40,000 מתוכם אינם לומדים מתמטיקה ואנגלית. הם לומדים במה שנקרא "מוסדות פטור". יתר ה400,000 כבר לומדים מתמטיקה/אנגלית ברמות שונות (בדרך כלל ברמה נמוכה מדי, ואגיע לכך מיד).

    "כבר שנים ישנו כלל פשוט: כעומק הלמידה, כך גודל התקציב.  למשל, בית ספר חרדי בו לומדים 100% מהליבה, מקבל 100% מהתקציב.  בית ספר בו לומדים 75% מהחומר, מקבל 75% מהתקציב של ילד רגיל. בבתי הספר "פטור" בו לא לומדים ליבה בכלל, מקבלים 55% מהתקציב.  כך היה עד 2013-2014.

    "חוק הליבה" של לפיד עשה רק דבר אחד: הוא הוריד את התקציב למוסדות ה"פטור" מ55% ל35%.  זהו. לא חובת לימוד, לא מיליון תלמידים, וגם לא 100,000 תלמידים. החוק עסק ב40,000 תלמידים בלבד (1.8% מתלמידי ישראל). יתר ה400,000 שכבר לומדים ליבה אינם קשורים לחוק כלל.

    "ומה הכי מדהים? החוק מעולם לא הופעל. לפיד ושות' דחו את ההפעלה שלו לשנת 2018 (!).  כן. מה ששמעתם.  הם לא התכוונו להפעיל את החוק, ולכן דחו אותו לקדנציה הבאה. למה? כי הם ידעו שאף תלמיד חרדי לא יתחיל ללמוד ליבה רק כי הורידו ב20% את התקציב.

    "אז נעשה סדר: לפיד חוקק חוק שנוגע ל1.8% מתלמידי ישראל(40 אלף מתוך 2.3 מיליון) ופחות מעשירית (!) מהחרדים. החוק בכלל לא מחייב ללמוד ליבה אלא רק מצמצם את התקציב, והוא נקבע להיכנס לתוקף 4 שנים ממועד החוק!

    "אגב, אנשי המקצוע במשרד החינוך הסבירו לי שהחוק אינו הגיוני ואין לו שום תכלית מקצועית.  אכן, נתניהו חתם עם החרדים על ביטול החוק הזה שממילא לא נכנס לתוקף.  אף תלמיד חרדי לא החל ללמוד ליבה בשל חוק זה שלא נכנס לתוקף, ואף תלמיד גם לא היה מצטרף בשל כניסת חוק זה לתוקף.

    "אז תכל'ס, מה עושים? הנה מה שאני עושה. אני מתמקד ב400,000 החרדים (מעל 90%) שכן לומדים ליבה. רמת הלימוד אינה גבוהה מספיק כדי לאפשר להם גישה למקצועות איכותיים. המשימה שלי היא אדירה: להעלות את הרמה. לעבור מ3 יחידות ל5 יחידות. לגייס מורים מעולים. לרענן את חומר הלימודים. בקיצור, המון עבודה קשה ועקבית. ואת זה אנו עושים. ויש התקדמות לא רעה בכלל. בלי כותרות. בלי חוקים מיותרים ללא תכלית. מרבית החרדים כבר רוצים ללמוד ברמה גבוהה יותר. לא צריך עונשים, ולא כסאח. רק לעבוד איתם בשקט וביחד.

    "ובכל זאת, מה לגבי ה40,000 שלא לומדים ליבה? שאלה לא פשוטה ואין כאן פתרון קסם. בגדול, גם כאן עשינו צעד קדימה. התקנתי תקנות שמגבירות את הפיקוח עליהם. להערכתי, בלי לחץ ובלי חוקים, נראה התקדמות.  כאשר מעל 90% מהחרדים ילמדו באיכות גבוהה וישיגו מקומות עבודה איכותיים, יותר ויותר חרדים יצטרפו (אלה שאינם מתאימים ללימוד תורה).

    שר החינוך חתם את הפוסט: "זהו. זו האמת. בפעם הבאה שפוליטיקאי צועק: "איך הממשלה הפסיקה לימודי ליבה של החרדים" תדעו לספר לו את המציאות כי אולי הוא לא כל כך מעודכן. הייתה כאן כזו מהומה ענקית על לא דבר.

     



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אני חושב שאנחנו צריכים להיות מודאגים מהנתונים האלה.
      אני מתחיל לחשוש שהמפלגות החרדיות פועלות נגדנו.
      השם ירחם

      1. לא נעים, אבל זה כנראה מתחיל להתברר לאמת איומה, זהו תסריט אימה שהופך להיות מציאותי, חכי"ם מיהדות התורה נגד ציבור החרדים, לא צריך להיות עצניק בשביל להתחיל לחשוב כך, גילוי נאות – איננו עצניקים, אבל גם איננו מוכנים להתאבדות כללית של היהדות החרדית רק בשביל שכמה חכי"ם ישרדו ויתפטמו בכנסת

    2. 3

      בס"ד
      כך עושים סדר? כך מוכרים לוקשים ושקרים!
      1. הסנקציות של לפיד הופעלו בלי קשר לחוק, דה פקטו היום מוסדות החינוך במסגרת המוכש"ר מקבלים 30%! ולא 75% למרות שלומדים 100% מקצועות החול באופן מלא מלא!
      2. הטענה שמוסדות המוכש"ר לומדים ברמה נמוכה היא שקרית וחצופה! רוב מוסדות המוכש"ר החרדים הם מקומות בהם מתחנכות בנות, אשר בגילאי תיכון (סמינר) השתתפו במבחני השוואה בין לאומיים – מבחני פיזה, בהם הוכח כי הממוצע במוסדות אלו
      גבוהה מהממוצע הארצי שנמצא בשפל חסר תקדים
      3. המוסדות היחידים שלא לומדים ברמה גבוהה לימודי חול הם מוסדות חסידיים שרוצים ללמוד במסגרת של חיידרים, אבל בגלל שמשרד החינוך עושק אותם בניגוד לחוקים והתקנות, הם מנסים לקבל איזה קמצוצי תקציב יותר דרך מסגרת המוכש"ר
      4. בנט מתעתע ולא מודה בעובדה שהמשרד תחת פיקודו מתעמר בציבור החרדי לא פחות מתקופת פירון-לפיד, כך למשל בנט אינו משחרר את התקציב שסוכם עבור שעות תגבור לימודי יהדות , ובחוזר שהוציא שיפוג תוקפו היום! פנה אך ורק לציבור הכללי והנוצרי ערבי (דעאש בלעז) לבא ולהסדיר קבלת תקציבים אלו! ואיפה החכי"ם החרדים???? איפה האח ליצמן???
      5. מי שהכי יפגע מהחוק וכל הנלווה אליו, זה המוסדות החסידיים (ואת זה החכי"ם לא יספרו לאדמורי"ם) הואיל ובנט שואף להגביר את מינון לימודי החו"ל בעיקר כעת במוכש"ר שם לוןמדים רבים מאוד מתלמודי התורה החסידיים.
      6. ההצהרה של בנט שבעקבות החוק "המתוקן" הוא יגביר את הפיקוח על מוסדות הפטור לצורך ביצוע שינוים והתערבויות, מראות על הזדוניות שבכוונותיו לפגוע בפח השמן הטהור שארית הפליטה של לומדי התורה בטהרתה, תחת חיפוי וגיבוי מלא מלא מהחכי"ם החרדים של הכנסת העשרים שיזכרו לדראון עולם ובראשם מר מאיר פרוש סגן שר החינוך!

      1. תהילה א:מה נראה לך שמישהו יקה את זה
        אלא אם כן הוא משועמםםם